IKEA - en lätt match

Igår åkte vi till IKEA. Det tog 3,5 timme med släpvagn till Sundsvall, vilket är en evighet!! När vi kom fram blev jag mest förvirrad. De hade typ hälften av vad lilla helsingborg hade och inte särskilt många utställnings ex. Men allt som vi sökte kom med utan en läcker lampa som inte fanns i deras sortiment. (Hoppas mamma kan skicka upp en). Det slutade på en hel del tusenlappar men nöjda var vi. En korv med bröd och 3,5 timmar hem igen. VI kommer hem och jag hinner knappt innanför dörren innan jag sliter upp kartongerna. Började en tv-bänken som handyman - Eric tog över. Då trixade jag md fotpallen och den blev nästan helt klar innan Erics små händer ville hjälp till. I know guys det är en grej och ni tycker det är ap kul men Ikeamöbler är inte direkt ett IQ test. Men förstår att han hade svårt att hålla händerna borta. När han åkt på träning tog jag å mig hårdhandskarna och monterade skrivbord och hurts och på kvällen byrån och Eric bokhyllan. Halv ett var vi helt slut efter allt hammrande, borrande och var nu ägare till ett antal blåsor och skärsår i händerna. En duscha och däcka. Men vid 1 var det någon som tjuvringde på vår dörr. Scary. Eric upp men det fanns ingen där. Jag är SKARPT emot sånt! Jag smög upp vid 8 för att flytta och städa undan allt så allt skulle se erfekt ut när Eric vaknade. På vägen fick jag syn på kyrkan jag bara mååååste gifta mig i. Det är några kilometer utanför Örnsköldsvik, i Själevad. Underbar!!


ICA
ringer mig konstant och vill att jag ska jobba. Kul men vill faktiskt ha lite semester.. kanske kan ta en sista minuten sen med de intjänade pengarna istället? Jobb ikväll, en timme för att lära mig stäng rutiner. Lördag-söndag 8.30-16.30. Mån, tis, tors, fre, ca 4-5 timmars pass och 8.30-16.30 på  lör&sön. Skulle jobbat i morgon, men någon måtta måste det finnas. Har nu ett hushåll att pyssla om och en kropp att svarva på vårt underbara Gym. Ikväll blir det Core Control och Step Dance.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0