Roadtrip - kräftor - Dalahäst -gruvan

Tordag morgon var bilen färdngigpackad och jag vinkade av mamma och körde mot Dalarna. Enligt min källa skulle det ta ca 6 timmar och vara bra vägar. Jag låg långt före tidsschemat när jag passerat ödeshög (efter jkp) men då visade det sig att från ödeshög till Örebro skulle jag köra på 70-90 vägar. Jag köra på det? Inte en chans, men jo tydligen eftersom det var fartkameror ungefär varannan km?! Otroligt uttråkad och arg tof jag mig dock igenom det. *Några mil kvar till Falun började allt ordna upp sig, snart framme och Inger var lugn, härlig. Ett kärt välkomnande i Grycksbo av min Eric och familj :) Det blev godkvällsmat och vi blev övertalade att stanna till lördag och fiska kräftor. Sure, varför inte.. Först en sväng i Falun och en fika sedan till Falu koppargruva, ett måste ;) för att sedan ta på sig praktiska saker (blä) och ut i skogen. Skogen och allt annat är okej, men praktiskt är tråkigt men visade sig vara välbehövligt. Mötte en härlig skara och jag norpade en kräfta själv, japp ner med tången och smack, han var min.  Jag täljde en dalahäst, Grillade korv och smackade mygg sedan blev det hemåt. Roadtripen fortsatt och jag och Eric hamnade i Umeå tillsist. Jag satt givetvis som en otålig unge och gnälllde för vi inte var framme. Äntligen framme och vi lagade en utsökt fläskfilé pasta med gorgonzola och champinjoner. Mös sedan med godis till en film.

Efter en heldag i umeå, efter favoriträtten - tacos blir det filmen - Hangover. IKEA nästa ;)
Nu börjar livet på nytt igen, IKSU, Plugg och en herrans fest med klasskompisarna. PS, eric, kunde inte ha en bättre sambo. DS. Och, jag använde gummistövlar idag - me loooove


 









Kommentarer
Postat av: petra

jag vill också fånga krabbor!!!!!

2009-08-17 @ 10:44:26
URL: http://ppetraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0