"Rubriklös"

Lördagen är över och det är söndag, really? oh yes.. Lördagen innebar som jag sa tidigare plugg men även  en tipspromenad i Astrid Lindgrens tema, en mysig filmkväll, ett snabb besök på en lyckad korrefest och sedan efterfest med min korridor.. Nja eller efterfest och efterfest, Bert den sista oskulden, popcorn med Jägmästarn och StjärnglittriZzZ Sedan bangade Magnus när mitt och Martinas traditionella "efterfest sexsnack" drog igång haha.. "Okej Okej" -  Jag ska testa med Ph stickan? HAHA, ah klart du inte tycker det är kul, önskar jag kunde berätta allt för dig men folk kan bli sårade. sorry..

 


Söndag, en sväng till Kyrkan som innehöll många ämnen idag som verkligen berörde alla.. Sedan blev det micropaj, ah thats me sry och lite plugg.. Fundera på mite Hallopaj i eftermiddag för att jag kämpat så bra med plugget?
Tro inte jag är en pluggis, vilka rykten som ens sprids ;)

Ikväll är det Beck som vanligt..

Något som inte relatera till någon direkt men behöver bara skriva av mig..

Vad gör man egentligen när någon verkar sårad, någon som du egentligen inte riktigt känner och som du egentligen inte riktigt vill kännas vid särskilt mycket mer än ett väluppfostrat hälsande när man möts på morgonen? Vad gör man om denne verkar sårad, ledsen och kanske vill ha någon att prata med eller iallafall behöver någon som visar att man har ett gott hjärta som iallafall kan ställa upp och lyssna en kort sväng för att se till att man faktiskt mår okej..
Något som jag vet iallafall och något som jag har lär mig är att bry sig.. Något som man själv mår fruktansvärt bra av och gör att man växer som människa.. Det är värt att släppa ner garden och visa att man bryr sig eller att man iallafall för den andres skull gör det så den får må bra.. Lev och må. Tänk på hur du kan påverka både dig själv och omgivningen genom att bara tänka ett steg längre och agera på ett sätt som gör att situationen inte behöver bli onödigt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0