Söndag 22/8

Vilken sovmorgon, var påväg upp ett par gånger men blev fasthållen av Eric. Men när klockan blev 10.20 räckte det för mig och jag gick upp för att göra frukost. Frukost är för mig inte bara det bästa målet utan det godaste. Skulle kunna äta hur mycket som helst! På veckordagarna äter jag mer än gärna gröt och knäckebröd men söndag, just slndag är väldigt speciell, Då ska det alltid vara någrot exta. På sista tiden har jag blivit helt såld på pannkakor. Innan jag träffade Eric tror jag nästan aldrig att jag åt pannkakor men han har väckt det lilla pannkakstroll som gömmer sig, nu vill jag ha det varje helg! I och med att inte Eric kan ät ägg blir det med bakpulver, men jag märker då ingen skillnad.

När jag stod och började med smeten och första pannkakan irriterade jag mig enormt på att första pannkakan alltid blir riktigt kass, den går sönder och har mest smör på sig och jag slängde den som en klump i vändningen för jag kunde inte bry mig mindre. .. Men efter andra och tredje pannkakan började jag tugga på denna lilla pannkaksbulle och insåg att just den pannkakan var ju det bästa med hela pannkaksstekandet!

Känner mig alert i kroppen trots tung bänkpress och andra överkroppsövningar så idag serveras ett löppass i duggregn och ben. Samt hålller höstens första Total Training pass idag. Tjoooohooo Laddad till 1000!


Nu skall jag avnjuta med frukost i soffan med turkisk youghurt blandat med sylt. Eric får kardemumma kaffe och jag får nöja mig med juice.
Bon Apetit!





Kommentarer
Postat av: Simon

Ja jag vet, morsan kanske är bäst på att baka paj! Du får komma förbi någon gång på vägen från/till Umeå=)

2010-08-30 @ 22:45:13
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0