Bakom alla de långa "to do lists"

bakom mycket arbete, möten, utbildningar, träningar, pluggtimmar, finns en mycket mycket nöjd Emelie.
Det är inte förens kvällar som dessa jag kan slappna av, titta tillbaka och känna mig nöjd. Senaste tiden har jag gått på energi jag inte trott jag haft, jag har haft så många bollar i luften som inte ens den mäktigaste clown skulle kunna klara av att hålla i luften samtidigt. Men efter ett tufft pass, Total training, inga sekunder över att fundera och planera. Det är bara in och köra och efter dricka upp en väl nedkyld gainomax, en promenad hem och prata med mamma eller Niklas. Sedan in i en varm dusch, en hårinpackning senare ut och mot en färig matlåda som står i kylen. Hittar en mysig lapp från sin pojkvän och bara veta att nu, nä nu sätter jag nog bara mig i soffan. Känner hur det fortfarande bränner lite i musklerna, ffa axlarna och sedan andas. Hur underbart är inte livet?
Önskar  bara att jag kunde behålla mitt break lite längre än dessa underbara 45 minutrarna. Nu blir det faktiskt plugg igen, men bara lite.. jag är på riktigt avslappnat humör. Känns som jag varit på Yoga en timme men knappast.. har snarare tränat av varenda överbliven ynka kolhydrat i kroppen men är välpåfylld igen men jag är fortfarande i ett tillstånd som får mig vilja leva för alltid. Det bästa är kvällarna, när eric kommer hem från träningen. Vi ser på sporten och myser i soffan, sedan somnar jag hos honom. Finns inget som får mig må bättre!



Kommentarer
Postat av: Ida

Min lilla smulpaj! Vad fint du skriver! Det låter underbart! Du är så duktig och full av energi du! Puss

2010-02-18 @ 09:12:38
Postat av: petra

jo det fattas en del av bilden=)

2010-02-19 @ 06:39:59
URL: http://ppetraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0