Måndag 18/10

Finally! Slutdestination: Halmstad! Som ni säkert redan vet å´kte Eric en freerider till Falun i fredagsmorgon och jag blev lämnad med Inger. Men nu var det min tur att lämna umeå och lördagkväll skjutsade Ewelie mig till en 16 timmar lång tådresa mot Västkusten. Hamnade i en jätte latjo vagn som redan kl  21´,30 sov och hade en gubbe som snarkade och en unge som skrek.. Sweet. Bistron var fylld av businessmän som satt och ljög och pimpla vin.. jag läste några sidor ur plugget men njä.. till äsngs och lät biomekaniken uttråka mig.

8 timmar senare och lite ont i nacken var vi bara 1,5 timme från Götet och jag kände reda hur det började rusa i kroppen av att känna känalan av att vara hemma.. Sista sträckan gick snabbt tack vare sandras Biscottis hon skickat med.. Möter en alldeles underbar tvillingbror ohch åker sedan och överraskar mamma och pappa på elgiganten. Vidare till Eurostop och shoppa lite kläder till niklas, inom mormor på fika och sedan Thaimat och prince of persia.. Ja mig hinner det då inte börja damma på...

Ett bad på senkvällen fick mig verkligen att inse att hemma är hemma och det är underbart.. Upp med yuppen idag för plugg, brödbakning och  rotfrukter i ugnen. Så snart har jag brist på annat och drar en sväng på stan och glider, hälsar på lite folk.. känns skönt att vara i en stad och vara något annat en ännu en jävla student..

Morgonen började med något alldeles fantastiskt, egen pressad juice, apelsin, passionsfrukt, äpple och morot.. Mmm. Eric, vi ska skaffa en Juicepress!!!!

Nu är det dags att  göra grahamsbullar av degen, platta håret och njuta av semestern!!


Kommentarer
Postat av: Ewelie

Umeå är en solstråle fattigare nu två veckor framöver. Men i Halmstad skiner solen som aldrig förr har jag hört! :)

KRAM

2010-10-18 @ 14:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0