En vanlig dag på idrottsmedicin.

Det blev en tidig morgon på idrottsmedicin med ett wingate som start. Lite blodtrycksmätningar, uppvärmning och sedan var det igång.. Det var de längst 30 sekundrarna i mitt liv men det var riktigt kul och lyckades hålla mig bra över ytan under testet ;). Efter det blev det en föreläsning om reglering av blodflöde och blodtryck. Laboration nummer Dos idag blev att mäta blodtrycksvariationer under pågående benpress.. Och tro mig, pressen och trycket kändes i hela kroppen, statiska positioner med hög vikt, ajaj. Dock jag kan även meddela att jag tappat 2,2 % fett och lagt på 2 kg muskler ;)

Nu är klockan bara 2 och jag är klaaar för dagen! Skulle ge mig ut i löparspåret men skorna är kvar på iksu så blir att njuta av eftermiddagen och ikväll ha min sköna böna Ewelie över på besök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0