Ingen träning.. jobb och shopping.

Träning? inte en chans.. även om jag vill så finns det inte tid.. 10-23.30 nu i dagarna gör det omöjligt.. tur att jag går mycket på jobbet...

Denna vecka har jobbet varit extra lättsamt då jag jobbat med Hanna. Har hunnit med lite shopping på mina korta raster, idag blev det 3 par nya trosor från Lindex, smink från The Body Shop och en tröja från MQ! Har även hunnit med 3 julklappar, det ni. Min tanke detta året är att inte bli chockad över att julen kommer och man har lite pengar...nä jag vet att det kommer i December å nu börjar jag samla in så jag bara kan lääängta och njuta av julen. Har lite småplaner för julen men återkommer längre fram men.. vet att mina halmstad hönor kommer bli glada!

Tyvärr kände jag mig inte bra och var tvungen att övertala Olles så jag kunde vara ledig.. Men till sist tillät han mig och det kändes skönt.. Att få vara hemma, beställde en pizza, hade hemma spa, målade naglarna, hårinpackning och  ljus i badrummet... det är livskvalitét. Nu skall jag sova så jag blir frisk  imorgon, har tre jobb, men skall försöka bli av med mitt pass på måbättre.. känns inte bra att hålla pass när man är sliten!! Håller tummarna, känner att det är dags att börja tänka på sig själv först. och påtal om ens egen hälsa, idag köpte jag både plackers och Flux, fräsch i munnen känns riktigt skönt :)

Snart kommer Peeteera, skall bli så mysigt. Och endast några få veckor tills jag drar till Karlsborg.

Mina nya gobitar från MQ

Födelsedagsbarn och gobitar.

Det har hänt mycket. I onsdags körde jag och Eric ett tufft boxpass innan det var dags för tacos och sedan sängen för att klockan 03.00 stiga upp för en tågresa hem! Efter många timmars tåg och bilresa var jag och Inger hemma. Jag har haft det helt underbartt bland vänner och familj, älskar att vara hemma!

I måndags på min födelsedag var det hemresa och stötte på många beskymmer som exempelvis att inger inte fick åka med Swedbus.. Pappa var snäll och körde mig och efter många om och men var jag trött,less men hemma i Falun hos Eric igen.Resterande tid av min födelsedag spenderades med min Eric, tårta, hämtmat och soffan, precis som jag behövde.

Födelsedagspresenter? Oh yes, Odd Molly kofta, en  annan Stockholms kofta, pengar, Gossip Girl säsong 2, Thomas Sabo berlock, Smyckesskrin, Tavla med mera!

Nu är det dags för jobb igen. Har 17 arbetspass på 9 dagar innan min underbara Peetera kommer och vi ska ha tjejkväll bara vi, längtar.. så det är lika bra att dra igång med arbete så tiden går fort!

Perfekt morgon

klockan ringde klockan kvart över 6 och jag var utvilad.. frukost i magen och ut i det perfekta vädret, kommer till Måbättre som nästan är tomt (sweeeet) och kör ett grymt gympass som influerades av karate! Freakin amazing!

Nyss avslutat min rejäla frukost och snart bege mig till MQ för min näst sista dag innan jag är ledig några dagar!!
Efter jobbet är det dags att sänka ner ytterligare lite varor och sedan en löptur med Eric!

Gårdagens jobboutfit

Running and rain

Tur att löpturen blev av igår istället för idag för idag är det regn regn,  bara regn. Vi snörade på oss skorna och tog oss en ny runda runt Falun. Dagen på MQ igår var otroligt lugn... sedan blev det en löptur,tacos och en omgång massage.Det var både längesen vi masserade och blev masserade men det märktes inte, FÄrdigheterna sitter kvar ;D

Städade garderoben och nu är det dags att dra till jobbet i nya kläder (som jag hittade i garderoben)... Kan bli ett boxpass idag, beror på, Eric stackarn är lite sjuk så jag saknar motstånd..

Just nu laddar jag ner hela HELLCATA säsong 1 till min tågresa hem till Halmstad ♥

Redo för löpning!

Work

Woo, trött efter 15 timmars jobb och lite sömn är det dags igen! Med en stor tallrik helggröt (Mannagrynsgröt) i magen skall jag nu ta mig ann ett 6 timmars pass på MQ, ett pass på Måbättre och sedan 6,5 timme på svettiga Olearys!

Men snart har jag 5 lediga dagar ♥

Good Morning Gossip

Goodmorning Gossip Girl! Eller dagen började egenligen klockan 6 när jag gick upp för ett kortare löppass och ett gympass på Måbättre, hem till mannagrynsgröt på Havremjölk... faktiskt gott och nu 1,5 h framåt blir det underbara Gossip Girl. Har längtat efter detta hela sista året i Umeå. Att få sitta i en stor soffa i en ny lägenhet i en ny stad och bara kolla på Gossip så fort tid ges.

Idag blir det MQ och jag hoppas vi får mängder av varor så jag kan bli klar och få ordning på skyltningen och även för att tiden går mycket snabbare då man får plocka upp en massa nya snygga höstkläder. Efter de 8 timmarna blir de ytterligare 6 timmar på Olearys. Men helg är alltid helg, har jag tur blir det Tacos som personalmat? (hu inte en chans :/ )

Torsdag

Suck... de blev ingen karate igår, Mozen hade sträck sig.. Men de är bara a blicka vidare.. jag tänker börja köra och de kommer fler tillfällen. Har lie kontakt med en kille i Borlänge som också är villig att hjälpa mig! Så fick nöja mig med morgon löpningen. Igår efter jobbet blev det till att sälja min bil.. Nu när vi bor mitt i stan så finns det inget behov av en bil. Så den åkte och de känns bra faktiskt!

Nu blir det MQ och efter det har jag mitt sista Freepowerdance (Var sommar vikarie). Sista skulle egenligen varit nästa Torsdag men då är jag i Halmstad ♥ och innan dess blir de gym, ett blandat gympass med inspiration från Karate. Nu jobbar jag vidare på  min gröt och sedan hoppar i min kjol!

Löpning i solen

Morgonträning, mums! Igår blev det att pressa benen i gymmet och idag blev det en löptur i solen! Perfekt väder, solen värmde samtidigt som vinden gjorde sitt, underbart! Nu är det dags att fixa frippan inför en ytterligare dag på jobbet!

Något nytt i livet? Ja min underbara ipad 2 i vitt samt att idag skall jag köra mitt första karatepass i Falun med en karateinstrukör som heter Mozen, blir att köra igenom lite fight på lugnet idag! Bara 3 månader kvar och det är en del som skall hinnas med.. Inte bara att hamna i rätt viktklass, teknikerna skall också fungera! Whoop Whoop, Om en vecka åker jag till Halmstad.

Tips på smaskigt kvällssmask: Vanilj Kesella och Jordgubbar (Hälfen få lite kcal som grädde)

Jaj blir så Lesss

Jaj blir såå leeess (Med Norsk uttal) För 4 år sedan hade jag en fin fin Odd Molly tröja i gråttull och vi älskade varandra. Men den glömde jag på en jävla trick i Oslo och har aldrig glömt henne.. Men nu har jag bestämt mig för att gå vidare! Så de senaste 2 dygnen har jag raggat på Tradera då de är slut i både Falun & Halmstad. Men folk.. (Jaj bliiir såå less), de budar sista 30 sekundrarna så de finns ingen chans att någon annan får den, snyft. De har gjort så på två fina och nu blir jaj leeeesss! Hoppas de dyker upp i stan snart så jag kan köpa en, en från Mamma och Pappa i födelsedagspresent.

Idag har jag iallafall njutit av min sista lediga dag innan de blir 12 arbetsdagar i rad.. puh men efter de blir det 4 lediga dagar i Underbara Halmstad. Tog sovmorgon, åt mannagrynsgröt istället för havregrynsgröt ;) och har varit och gymmat (Ett grymt bra pass.) på MåBättre. Har även hunnit städa bland mina lådor (med betoning på pluuuural, ouch) med träningskläder.

Nu blir de 2 avsnitt av Gossip Girl som jag fick från min Bästis, Väntar på Eric och då blir det intervallräning efter de skall jag hämta... min... nya.. jätte fina... vita... ♥  (Och lämna min dator på lagning, urk!)

Bästa lunchen på länge..

KALAS

Gårdagen den var hektisk! Började med jobb på MQ 10-18, faktiskt riktigt roligt, vi är ett härligt gäng. Efter det blev det ett pass på Måbättre med ett tappert stammisgäng grabbar som körde skiten ur sig själva och sedan 60 års kalas i Rättvik! Många timmar hemmifrån och det kändes skönt att få lägga sig hemma i sängen! På kaladet blev det 5 kamp (Norsk golf, klädnypor, pokerpilkastning, hästskokastning och fråga), fiol och dragspelsunderhållning (Äppelbogånglåt), massor med godstämning! Riktigt mysigt, gillar min nya stora feta släkt :)

Idag blev det ett 4h pass på MQ, handling, tvättat bilen och nu filmkväll med finaste Eric, underbart!

Anna & Fredrik

Helgen

Helgen är här! Börjar helgen med Mannagrynsgröt istället för pannkakor... i brist på margarin. Snart blir det ett 6 timmarspass på MQ följt av ett Boxpass på Måbättre. Idag vankas det 60 års kalas i Rättvik där långklänningen åker på!

Igår var jag ledig och drog till Borlänge för att fixa Pass.. sedan gjorde jag hemmagjord glass(tog ut den ur frysen för tidigt dock..) och smördegsrullar doppade i socker och skogsbärsgrädde... Skulle egentligen ha Erics föräldrar på besök men det blev flyttat dit.. så kan väl säga att jag fick en gratis städad lägenhet. Det blev givetvis tacos! På förmiddagen hängde jag och Inger i parken och solade följt av ett kombinmerat pass på Måbättre, kondition och knäkontrollsträning!

Nehepp, ned med gröten och mot Jobbet!

Landskapsringen

Ouff! sover för mycket!! Grymt trött nu men upp skall man, måste vänja mig av detta trams. Vaknade dock på det bästa sättet någonsin.. Inger väcker mig.. Hon börjar med att riva på mina fötter men jag försökte ignorera henne.. Efter 4 minuter kommer hon upp och slickar mig på näsan, Hon är så underbar så idag delade vi på gröten ♥. Strax kommer de och byter ut en del av vår soffa, så lär sitta hemma! Sen blir det stan och lite skrotlyftning på MåBättre! I dag blir majoriteten av gympasset Överkropp, älskade bänkpress och dips är ett smakprov av dagens gobitar ;)!

Myser på mattan
Tänkte att jag var tvungen att visa min nya fina Landskapsring så krigat lite med kameran och nu så :)

Halland

Men en portion gröt & ett ägg i magen gav jag mig ut på en löprunda runt Falun. Hade målet på Lugnet men hittade inte hit så tog mig runt lite här och var tills mina lår satt stopp för mig. Mina shorts var för korta så fick skavsår på låren, men det gjorde inget.. hade redan kommit en bra bit. Lunch i magen och in till stan för att hämta ut min landskapsring; Halland med Ginst som motiv. Underbar var den och var värd varenda krona!

Det blev att laga lite mat till karln och sedan iväg på Afterwork med MQ på Olearys. Blev Lax & Bakadpotatis, smask! Nu har jag avslutat lite pedikyr och nu blir det ps. i love you.. jag och Hanna försökte se den 2 gånger men somnade så nu lär jag!

I morgon är jag ledig men har Freepowerdance på kvällen, innan dess tänker jag ge överkroppen en omgång på Måbättres gym!, Hoppas att i veckan få chans att träna lite karate

Toppen, underbart, helvete och till sist nöjd

Vilken resa.. I lördags jobbade jag på MQ och direkt på mitt Boxpass. Klockan 17.30 slutade passet och 17.35 gick tåget till Stockholm. Hann med, Sweet. Sedan mötte vackra Gulsah upp mig och vihade riktigt mysigt. Bästa värdinnan någonsin! på söndagmorgon flög jag till Oslo.

Negativt på resan & Positivt på resan:
♦ Flygbussen kostade 250:- En främmande karl betalade min flygbuss
♦ En pepsi, tacoships och lite godis = 130 Nok    Vi åt och njöt
♦ Olearys SMÅ kycklingvingar Men de smakade som de skulle, mycket sås
♦ Försenad flygbuss Men smet före på en tidigare buss så jag kom ialf i tid
♦ Flyget landade 18.00 mitt tåg 18.08 Efter massa tårar fick  jag äntligen mat: 2 cheeseburgare på Take away
♦ Sprang från terminal 5 -2 och missade tåget som gick framför mina ögon.
♦ Försenat tåg = Missade anslutning Fick gratis taxi från storvik
Kom hem till Eric & Inger ♥

Overall blev jag nöjd trots krångel. Det som verkligen gjorde min resa var underbara Hanna Green! Vi åt flera goda glassar och bara var oss själva! Så underbart, finns inget bättre! När jag missade tåget och blev jätte ledsen kom en dam med en hund på perrongen som jag klappade och genast blev jag glad. Sist men inte minst tanten på Sj som såg att jag var ledsen. Biljetterna  var svindyra och sista minuten slut men hon lyckades trolla fram en sista minuten och till och med första klass! Underbara människa!

Ledig idag, ikväll blir det Olearys med MQ och jag ska innan dess träna, fixa naglarna och hämta ut min ring (Landsskapsring - Halland.)