Lördag 13 November

En tankte, eller flera stycken.. Jag börjar ledsna på att läsa allas bloggar om hur man måste träna minst 2 gånger om dagen för att må bra, att man har förstört hela veckan över att man ätit något som man var riktigt sugen på och råkar vara onyttigt. Tycker det är så synd eller nej formulerar om mig.. jag iallafall tycker att det är fel att säga att man lever ett nyttigt och hälsosamt liv när man inte tänker unna sig det man vill ha eller är sugen på. Tycker inte man har en vidare självdiciplin när man inte kan göra undantag då man är bortbjuden eller är väldigt sugen..Jag tycker det snarare är hälsosamt att våga tillåta sig.. Vet inte om det är jag som har en sne uppfattning om hälsa men ser jag till mig själv, tränar jag för att utvecklas, ja jag vill kunna köra flera dips för att jag vill bli stark för min egen skull, jag vill självklart se bra och sund ut men tänker inte svälta mig med te och tuggumi för att uppnå det. Jag tänker så här.. Alla som ska börja om sina nya hälsosamma liv, skriv ned det datum du börjar,.. blogga sedan 2 månader senare om dina resultat.. det tycker jag vore jätte roligt och intressant, vad uppnådde du, hur utvecklades du? Ge mig tips och råd.. det vore jätte kul tycker jag i allafall!
Sen finns det dagar då jag också tränar dubbelt och glömmer en vilodag för jag tycker träning är kul och givande men kom igen, inte livsavgörande.. Du kan ha en livsstil där träning är en stor och betydelsefull komponent, hand i hand med hälsosam och god mat.. men när folk börjar gnälla om att jag har ÅNGEEEEST över att missat ett träningspass eller att nej jag kan inte äta det som jag älskar och är sugen på för att jag går upp i vikt? Klart att du inte ska göra det varje dag ?? Inga kolhydrater hit inga kolhydrater dit.. Lagom/lite då? Alla får göra som de vill, absolut.. men jag kan inte säga att jag håller med den hälsosamma livsstilen då man ska träna 3 gånger om dagen, inte äta mat :S
En annan intressant sak är hur många extra läsare jag fick när jag gjorde en kalippermätning och hade en bild då man drog i mitt fett.. minst 25 extra läsare.. Just my feelings, nu blir det något gott i soffan sen vad gott är återstår att se :)!

Kommentarer
Postat av: Catalina

Sjuuuukt!

2010-11-14 @ 11:00:02
Postat av: Ida

Du är så jävla smaaaart!!! Jag håller med dej till 100 det vet du!

2010-11-14 @ 15:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0