Proteinsyntes

Min kropp är är mitt tempel eller vad säger man? Hur som helst.. jag trodde man kunde en del om träning redan innan man började att studera det.. jag menar hur komplext kan det vara ;) well, ju mer man lär sig desto mindre kan man!
Idag handlade föreläsningarna om cellsignalering, proteinsyntes, proteinnedbrytning och alla dess receptorer och enzymer. Det är fruktansvärt intressant men OTROLIGT komplext.


Morgonen började hur som helst med lite proteinsyntes i gymmet. Klockan halv 7 slog dörrarna upp och då var jag där och körde överkropp tills klockan blev halv nio och det var dags för dagens föreläningar. Gårdagen erbjöd först promenad sedan Freepower Dance med Ewelie, (som jag förövrigt skall börja hålla i Falun när jag flyttar dit)  och Punchout med Fredrik. Lyckades knappa in på min maxpuls i går på Punchen. Trodde nästan att det skulle vara enklare på Total, dock var upplägget på TT inte som jag brukar köra vilket kan förklara varför.


Nu blir det stuvade makaroner och köttbullar! Smaskens!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart ska du börja ha pass i Falun? :) På Må Bättre? :)

2011-02-22 @ 20:22:19
Postat av: petra

Jag visste inte att du skulle hålla pass i falun?!!!! GRATTIS igen lilla duvan. DU ÄR SÅ JÄVLA GRYM!

2011-02-23 @ 20:58:27
URL: http://ppetraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0