Hårfärger...

Läste just ett inlägg från Hanna Mårtensson om att hårfärg kan ha förrödande konsekvenser, en tjej hade tappat synen i ett halvår och kan till och med leda till död.. Detta gällde ett ämne som hette PDD. Jag har inte gått djupt in i ämnet men sådant tänker man inte på. I går satt jag mig själv i frisörstolen och medans Jenny masserade min hårbotten kunde jag inte tänka på annat än åh detta borde jag unna mig oftare. Lite egen spatid, underbart.. Men vad innehåller allt detta "kladd" som läggs i hårbotten? Jag har bokat tid för att fixa naglarna i Falun, vad innehåller de ämnena? Jag tänker alltid att min frisör, min nagelteknolog osv, de är experter.. De kan och de vet.. därför går jag till dem.. men vet de alltid?

Dagens mikrobiologi idag var långdragen.. men äntligen slutade den och nu är det dags att dra igång med plugget inför tentan.

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/kalla_fakta?title=kalla_fakta_del_6&videoid=1643248
(klippet börjar i mitten)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0