Självkänsla,självinsikt och självförtoende, tummen upp!

I vår reflektionsgrupp idag skulle vi ge feedback till alla medlemmar. Vad de gör bra och vad de kan förbättra. Klart man blir lite nervös, man upplever sig själv på ett sätt men uppfattar de andra mig likandat? Är jag så effektiv som jag tror eller pratar jag bara strunt? Men tummen upp för mig! Jag fick bekräftat att allt slit jag gör verkligen uppskattas. Något som jag tänkt på länge är just vikten av att få alla hörda och låta alla komma till tals och uttryck. Jag är medveten om att jag är en väldigt stark person med åsikter. Jag har genom åren upplevt att många anförtror sig till mig och räknar med mig, något som jag verkligen uppskattar! Väldigt många sa ju det: Att jag var väldigt mån om att låta alla komma till tals och lyssnar på alla. Samtidigt som jag är väldigt drivande och styr upp mycket. Vad hade hänt om inte jag tog på mig allt? Vet inte men jag känner mig väldigt nöjd.  Nöjd över att jag utvecklat de sidor som jag anser jag ville utveckla tidigare. Att ge utrymme åt andra. Feedbacken som jag blev mest rörd över och det ryste i hela kroppen var just att : Du har de egenskaperna en ledare har. Det faller dig så naturligt, utan att anstränga dig. Du bär det med dig naturligt och det ska du fortsätta med. Det blev jag väldigt glad över, för det är precis det jag vill göra motivera, stödja och coacha andra framåt. Inte för att få en massa cred eller för att skryta men denna gången tänker jag sträcka på mig och säga Bra jobbat Emelie, jag är stolt över dig!


Kommentarer
Postat av: Idamari

Du är så söt. Verkligen helt rätt i prick på dina egenskaper tycker jag. Och du måste komma till Vilhelmina snart, dessutom ska jag öva på mitt leende. Puss

2009-05-12 @ 19:59:01
URL: http://idamarithornberg.blogspot.com
Postat av: petra

jag är alltid stolt över dig

2009-05-13 @ 07:55:14
URL: http://ppetraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0