FMM Patrull och Kakfat

Full rulle. I går kom jag hm från en två och en halv dagars vistelse i Eksjö. I Eksjö hölls FMM patrull, en försvarsmaktstävling där K3 imponerade starkt och plockade hem silvermedaljen samt flera grensegrar! Vistelsen var grymt lärorik och innehöll flertalet moment som skjutning, handgranatsastning, orientering, nattorientering, stridshinderbana etc. Ett starkt lag med bra killar, ah jag är riktigt nöjd och imponerad av dem!!

Hela grejen med att sova i Lochement, gemensamma duschar och toaletter var en ny grej för mig, men hej vad gör man? Nej grymt roligt att vara med och se hur det fungerar inom Försvarsmakten! Min roll under tävlingen var mest att haka på Lagledaren och se hur allt fungerade. Bidrog med lite massage och pill och plock! Känner att jag är helt på rätt ställe och att Försvarsmakten som praktikplats ger mig otroligt mycket! Besvärades aningen av knät.. men efter några samtal idag hoppas jag på att det händer lite grejer och att inom kort få en ny undersökning för att se om det finns något man kan göra med en hopplös knäskål.

Bytte svettig uniform mot mormors kakfat igår och nu blir det att slira ned på stan för att se på den Förändring(?) som skett i Halmstad de senaste månaderna. (Man brukar inte ha missat mycket.. vilket är skönt!)

Hänger lös i halmstad tills på Tisdag morgon då nästa desitiation: Livgardet, Stockholm för testverksamhet och om jag har tur får jag träffa min underbara Bror och fina Anja ♥



Bilden kommer från Google och FMM patrull 2010 på Livgardet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0