Söndag och Gomiddag.

Gårdagens innebandymatch slutade med vinst för Falun och detta firasdes med en god middag på Olearys och en smaskig laxbit med en bakad potatis. Idag söndag har vi hunnit med en hel del. Började med sovmorgon och den obligatoriska pannkaksfest. Jag måste erkänna att mina pannkakor är magiska och detta kan vara tackvare att jag kör med bakpulver istället för ägg? Inte vet jag men fina blir dem!

Det blev lite häng i soffan och sedan en långpromenad, dels till MIO för lite shopping och sedan hem för ett gympass. Dagens inköp blev en förvarings "bok" som jag tänkte gömma våra fjärrkontroller i! Detta gympass ligger verkligen inte i toppen av mina träningpass. Gav mig på marklyft men det klarade inte mitt knä, kändes om knäskålen var påväg bort flera gånger.. Blev less och det blev så istället rehabilitering och någon magövning. Ah inget stimulerande pass.

Men söndagsmiddagen blev desto mer njutbar. Hackelbackspotatis med en god köttgryta med kantareller, morätter och rödvin i och det blev en varsin skvätt vin över till middagen. Nu väntas en efterätt, hemmagjorda havreflan med lingonbär, hemmagjord kolasås och vaniljglass.




Kommentarer
Postat av: pj

LYX

2011-10-25 @ 08:47:08
URL: http://ppetraa.blogg.se/
Postat av: Anonym

godmorgon:)

2011-10-25 @ 08:58:19
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0