Friday och debut i gymmet.

Har redan brutit mitt löfte, tänkte blogga var dag men icke.. Nåväl, det betyder iallafall att jag har saker att göra!
För 2 dagar sedan skulle jag träna. Det var mitt sämsta pass någonsin. Jag tränade på Actic då jag nu kommer hjälpa till IBF Faluns ungdomstjejer med träning så kände jag att jag ville få grepp om vad träningsstället hade för saker. De hade tryckt in så många maskiner de bara kunde, trippletter av flera. Inget fel i det men tugnt första dagen på gymmet.. Efter ett tag lyckades jag få tag i de övningar jag ville visa och som tur är fanns många av dem ganksa nära varandra. Friviktsgymmet var avstängt och ligger tyvärr på andra sidan Lugnet, Big dissapointment.. Men.. så är det ibland!Ingenting av min egna träning gick vägen. Försökte flirta in mig på en stretchingmatta för att köra lite medicin- och pilatesboll övningar. Men damen på mattan var fastbesluten om att hon hade ensamrätt på mattan och tillsist låg jag (nästan) bland crosstrainersen. Jag fattade viken och försökte ragga en ny matta.. Tja.. vi kan väl hålla det där.. Passet gick skit och mitt knä var lika stort som 3 vanliga knän.. Inte min dag.

Men igår var desto bättre. Det var dags för gyminstruktionen och knäträningsprogrammet för tjejerna och jag var på plats i god tid för dubbelkolla och förbereda. Det var en grupp på ca 20-22 tjejer.. vilket ställde ännu högre krav på att vara noggrann, tydlig och verkligen höras förbi bruset från 22 tjejer.. Gruppen var väldigt blandad både i åldrar och tidigare erfarenhet av styrketräning. Vilket var roligt eftersom jag var tvungen att försöka möta alla och det krävdes lite mera hjärnarbete, kul! Efter svängen på gymmet var det dags för knäkontrollsträningen som jag gick igenom. Alla tog till sig bra och det kändes som att tjejerna verkligen förstod vikten av en stark och stabil kropp! Fortsättningsvis kommer det bli en eller två rundor i friviktsgymmet och sedan försöka få en överblick av vilka som kört men framför allt KAN gymmet och är starka nog att köra friavikter och vilka som är nybörjare och behöver hålla sig lite mer till maskiner i början. Kommer förhoppningsvis bli mera individuellt! Kändes riktigt bra efteråt. Jag fick med många viktiga punker och saker de bör tänka på! Nu gäller det bara att hitta tiden så jag kan komma och vara med oftare! Men den kommer!


Fredag it is, jag har hunnit med ett konditionspass på gymmet, Måbättre (Blandning med crosstrainer, spinningcykel och rodd) sedan bålträning. In i duschen, inger fick sig även ett fredagsbad. In med fräscha hårprodukter och puder på kunden, nu blir det lunch med Elin på stan. Dont we just loooove fridays?



Lunchen för några dagar sedan:
Rostadmacka med honung, fetaost och solrosfrön,
Bulgursallad med basikika och tomat med bakom och honungs&Vitlöks sås!



Kommentarer
Postat av: pj

ta hand om ditt knä dove!!!!

2011-10-02 @ 08:28:16
URL: http://ppetraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0